مزرعه سبز مجله کشاورزی باغبانی،حشره شناسی،گیاهان دارویی،هوا و اقلیم شناسی و کلیه مطالب مربوط به رشته کشاورزی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اولین وبلاگ تخصصی کشاورزی و آدرس greenfarm.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





       

             گل های عجیب


ادامه مطلب
[ شنبه 29 تير 1392برچسب:, ] [ 11:52 ] [ یاس ]

هر متخصص حشره شناسی،دانشجو یا کسانی که علاقه مند به حشرات هستند بنا به اهداف

متفاوتی که دارند برای مطالعه یا درست کردن کلکسیون نیازمند یک سری مراحل هستند تا بتوانند

حشره را جمع آوری و آن را برای مدت طولانی بدون اینکه آسیبی به حشره برسد نگهداری کنند.

       جمع آوری حشرات 


ادامه مطلب
[ شنبه 29 تير 1392برچسب:, ] [ 10:22 ] [ یاس ]

                   گلابی

گلابى با نام علمىyrus communis از خانواده Rosaceae مى‌باشد. گل‌ها دو جنسى و کامل هستند و قسمت خوراکى ميوه، نهنج، رشد کرده گل است که تخمدان را در برگرفته است.

   گلابی در آب و هوایی خشك و خنك به خوبی رشد می كند. سرمای مورد نیاز گلابی برای اغلب ارقام بین 600 الی 1500 ساعت حرارت زیر 7  درجه سانتی گراد می باشد. گل های گلابی بعد از میوه های هسته دار باز می شود و به همین دلیل خطر سرمازدگی گل ها در این درخت بسیار كمتر است. 

 

 


ادامه مطلب

زیره سیاه(شاه زیره)

Caraway

زیره سیاه عبارت است از میوه یا دانه یک گیاه دو ساله است.این گیاه در نواحی شمال غربی ایران،نهاوند،البرز،کرمان می روید.دانه زیره سیاه بیضی شکل است و به طول 4 تا 6 میلی متر و به قطر یک میلی متر،به رنگ قهوه ای تیره یا روشن مایل به زرد و شفاف،معطر و با طعم تند می باشد.به این گیاه در زبان فارسی((شاه زیره))یا ((زیره کرمانی))گفته می شود.

 

زیره سیاه

   زادگاه اولیه این گیاه کرمان است و اینکه بعضی از مولفان و مترجمان مصر را خاستگاه این گیاهدانسته اند.بین زیره سیاه کرمانی با گونه نبطی آن که در سواحل رودخانه نیل کاشته می شود و سفید خاکستری است فرق بسیاری وجود دارد.

خاصیت هورمونی و ضدعفونی کننده و قدرت میکروب کشی این گیاه خیلی بیشتر از انواع دیگر است.این گیاه دارای انواع مختلف به رنگ های سیاه،سبز،صورتی،زرد،قهوه ای و سفید خاکستری است.اروپاییان این گیاه را به اکثر غذاها اضافه کرده و پنیر را با آن خوشبو و حفظ می کنند.طبیعت این گیاه خیلی گرم و خشک است و به تنهایی برای اشخاص گرم مزاج مضر است.

 زیره سیاه    زیره سیاه    زیره سیاه

مهم ترین ترکیبات شیمیایی:

اسانس فرار حاوی Carvon(کارون)،Limonene(لیمونن)،Carveol(کاروئول)،توجون،پینن،فلاندرون،همچنین حاوی پروتئین،چربی،فلاونوئیدها و ماده ای به نام Mannan(مانان)که خاصیت کم کنندگی اشتها دارد.

مهم ترین مصارف درمانی:

1-یکی از بذور اربعه بادشکن می باشد(تخم زیره کرمانی،تخم انیسون،تخم گشنیز و تخم رازیانه).

2-جهت تحریک معده و دفع بادهای آن بسیار موثر است و نفخ و گاز معده و روده را تحلیل می برد،از طرفی معده را گرم می کند و مقوی آن است و مانع ترش کردن کردن می گردد و قابض است.

3-زیاد کننده شیر مادران و درمان کننده دردهای قاعدگی یا دیسمنوره می باشد.

4-جهت درمان سوزش ادرار و سنگ کلیه و مثانه کاربرد خوبی دارد و خاصیت ادرارآوری مناسبی دارد.

5-ضد میکروب و ضد انگل بسیار قوی است و در عفونت های میکروبی و انگلی به صورت خوراکی تجویز می شود.

6-جویدن دانه زیره سیاه سبب رفع بوی بد دهان می شود.

7-دود کردن این گیاه سبب دفع حشرات می شود.

8-گرد زیره،بند آوردن خونریزی می گردد.

9-در شکل استعمال خارجی،جوشانده زیره سیاه و استفاده از کمپرس آن در قسمت مختلف بدن سبب تسکسن درد خصوصا درد سیاتیک می گردد.

10-روغن فرار آن با تاثیر بر روی عضلات صاف دستگاه گوارش خاصیت ضد اسپاسم دارد.

طریقه مصرف:

1-نیم تا یک قاشق از پودر زیره سیاه را پاک کرده همراه با کمی عسل یا کمی شکر بعد از صبحانه،ناهار و شام میل کنید.

2-دم کرده یک قاشق چایخوری از پودر را در یک فنجان آب جوش بعد از 3 دقیقه دم کشیدن و بعد از ناهار و شام میل کنید.

3-قطره زیره به صورت 20تا30 قطره در یک فنجان آب،حل کرده پیش از غذا استفاده کنید.

4-روغن زیره را به مقدار لازم روی موضع درد ریخته و خوب ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

5-عرق زیره که به عرق لاغری معروف است،ضد چاقی،هضم کننده غذا،ضد مسمومیت،دافع رطوبت معده،بادشکن و ضدنفخ معده می باشد.یک استکان از ان را یک ربع قبل از هر وعده غذایی با کمی آب مخلوط کرده بنوشید.

منبع:تورج زرگرللهی سم شناس دارویی،دکترای دارویی از آمریکا و هلند

[ پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:زیره سیاه,شاه زیره, araway, ] [ 11:11 ] [ یاس ]

احساس درد جدای اینکه می تواند نشانه بیماری و اختلال در عملکرد سیستم های داخلی بدن باشد، حس ناخوشایندی است که حتی بعضی مواقع باعث مختل شدن فعالیت های طبیعی و روزانه فرد می شود. در این ایمیل بعضی از مواد غذایی که برای تسکین دردهای مختلف به کار می روند را برای شما دوستان یادآوری می کنیم:


ادامه مطلب
[ یک شنبه 23 تير 1392برچسب:, ] [ 9:48 ] [ یاس ]

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده که احساس کنید مغزتان کار نمی کند،یعنی مثل گذشته سرعت انتقال مطالب را ندارید یا اینکه لغات معمولی از ذهنتان فرار کنند؟بعضی مواد غذایی به شما کمک می کنند که عملکرد ذهنتان را افزایش دهید.اگر مایل هستید هوش خود را افزایش دهید،یک لحظه تامل کنید و مطلب زیر را بخوانید.مصرف این غذاها نه تنها شما را نزد دیگران باهوش جلوه می دهد،بلکه به شما کمک می کند تا توانایی تفکر و وضوح ذهنی خود را افزایش دهید.

5 توصیه غذایی برای افزایش هوش


ادامه مطلب

 

چطور هنگام سفر گل‌های آپارتمانمان را آبیاری کنیم؟
خاک ژله‌ای می‌تواند با پوشش خود روی خاک گلدان، رطوبت خاک را تا چند روز حفظ کند به خصوص زمانی که در مسافرت‌ها نگران آب دادن به گل‌ها هستیم.
گل‌های آپارتمانمانمی‌توان از خاصیت سوپر جاذب بودن خاک ژله‌ای استفاده کرده و آن را برای مصرف گیاه به کار برد. خاک ژله‌ای را خانواده‌ها به عنوان خاک تزئینی می‌شناسند و برای استفاده در سبزه عید نیز به کار می‌برند. اما به علت عدم آگاهی از سوپر جاذب بودن آن، خاک ژله‌ای را استفاده نمی‌کنند.

                

چطور در مسافرت گیاهان را بی‌آب نگذاریم؟
از آنجایی که در هنگام مسافرت، باید نیاز گیاه آپارتمانی نیاز آبی آن به آب تأمین شود تا مشکلی برای گیاه پیش نیاید، می‌توان با به کار بردن خاک ژله‌ای در گلدان گیاه که حجیم می‌شود، آب مورد نیاز گیاه را تأمین کرد.
همچنین می‌توان خاک ژله‌ای را به جای آب به کار برد، به این صورت که با پخش خاک ژله‌ای بر روی خاک گلدان، نیاز گیاه به آب را تأمین کرد.وجود خاک ژله‌ای بر روی گلدان می‌تواند از تبخیر آب نیز جلوگیری کند و در مناطقی مانند قزوین که آفتاب در فصل تابستان طاقت‌فرسا می‌شود با به کار بردن خاک ژله‌ای از تبخیر رطوبت خاک جلوگیری کرد.
خاک ژله‌ای نوعی خاک تزئینی است ولی در عین حال برای گیاهان آپارتمانی نیز سودمند است پس باید خاک ژله‌ای را به عنوان تأمین کننده رطوبت گیاه آپارتمانی معرفی کرد.

منبع:hamshahrionline.ir

[ چهار شنبه 18 تير 1392برچسب:گیاهان آپارتمانی,مراقبت از گل, ] [ 23:59 ] [ یاس ]
[ سه شنبه 18 تير 1392برچسب:, ] [ 23:41 ] [ یاس ]

دانشمندان با الهام از مورچه های برگ بُر، طبقه جدیدی از داروهای ضد سرطان را ساخته اند که نه تنها قدرتمند است بلکه یکی از مهمترین عوامل ایجاد مقاومت به شیمی درمانی را دور می زند.

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 18 تير 1392برچسب:, ] [ 23:32 ] [ یاس ]

   

 

این گیاه بومی آفریقای جنوبی است.تلاقی گونه های مختلف این جنس مخلوتی از ارقام متنوع بدست آمده است و تحت نام G.Splendens   معروف است.

 

ارتفاع آنها به 20-30 سانتی متر می رسد.برگ ها به طور طوقه ای در قاعده ی گیاه قرار می گیرد.برگ ها سرنیزه ای،گاهی کنگره کم عمق،صاف درسطح فوقانی،سفیدوکرکداردرسطح پشتی می باشد.گل آذین کلاپرک به قطر9-7سانتی متر گل های کناری سفید،زرد،گاهی زردپررنگ، نارنجی وقرمزوگاهی قهوه ای رنگ هستند.گل های میانی معمولا تیره واطراف آن رادایره کم وبیش تیره با لکه های سفیدیا آبی رنگ می کند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 18 تير 1392برچسب:گازانیا, ] [ 23:4 ] [ یاس ]

گمرک شرايط پنج‌گانه ورود تراکتورها و ماشين‌آلات مستعمل را به شرح زير اعلام کرد:

تراکتورها و ماشين‌آلات مستعمل كه بيش از چهار سال از تاريخ ساخت آنها نگذشته باشد- مشمول ضوابط فني واردات خودرو نشوند- داراي نمايندگي خدمات پس از فروش فعال در کشور باشند- از برندهاي معتبر جهاني شامل؛ جاندير، کلاس، والترا، کيس، مسي- فرگوسن و نيوهلند باشند.                                                      

موافقت کلي صرفاً تا پايان سال 1392 و به لحاظ مستعمل بودن است و ترخيص کالاهاي وارده مستعمل مذکور، مشمول رعايت ضوابط ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت مي‌باشد. همچنین در خصوص تاريخ ساخت دقت شود در صورت وجود هرگونه ابهام با ذکر دقیق شماره شاسی و موتور مراتب از نمایندگی مربوطه و با تأيید مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی استعلام شود.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 18 تير 1392برچسب:ماشین های کشاورزی, ] [ 22:57 ] [ یاس ]

 

مورچه ای روی یک سنگریزه نشسته و قلمرو خود را نظارت می کند و قطره آبی که روی سطح آب می‎چکد، تصاویری از زندگی حشرات چند میلیمتری هستند که لنز دوربین ” لی پی لینگ” به روش عکاسی ماکرو ثبت کرده است.

 

   images-of-insects1.jpg (580×386)

به گزارش خبرگزاری مهر، لی پی لینگ از مالزی این تصاویر روشن و رنگی را در باغ شخصی خود در مالزی گرفته است.

تصاویر بسیار جالب در ادامه مطلب(حتما ببینید)


ادامه مطلب
[ یک شنبه 16 تير 1392برچسب:تصاویر حشرات,تصاویر ماکرو,زندگی حشرات,حشرات,عکس حشرات, ] [ 18:32 ] [ یاس ]

زنبور تریکوگراما حشره ریز و ظریفی است که حدود یک میلیمتر طول داشته و متعلق به خانواده ای از زنبورها تحت نام Trichogrammatidae می باشد . این خانواده از زنبور ها به طور کلی پارازیتوئید ( انگل ) تخم بویژه پروانه ها می باشند که تعدادی از این پروانه ها جزء آفات مهم و اصلی محصولات کشاورزی هستند و هر ساله کشاورزان و باغداران را وادار به مبارزه بر علیه آنها می نمایند .

          


ادامه مطلب
[ شنبه 15 تير 1392برچسب:زنبور تریکودرما,کنترل بیولوژیک, ] [ 12:27 ] [ یاس ]

مهار زیستی(کنترل بیولوژیک یا بیوکنترل)،به کار گرفتن عوامل زنده ی مفید،علیه موجودات زنده ی زیان آور مورد هدف است.موجود زنده ای که هدف کنترل بیولوژیک واقع می شود،به دلیل خسارت گیاهان و یا محصولات مورد نیاز انسان،حمله به حیوانات اهلی و در خطر قرار دادن سلامت انسان زیان آور است.

        

در کنترل بیولوژیک،موجود زنده ی زیان آور به صورت موضعی حذف می شود و یا این که جمعیت آن تا سطی کاهش می یابد،که نه به عنوان یک آفت مطرح باشد و نه خسارت اقتصادی وارد کند،در غیر این صورت یک دشمن طبیعی که به طور کامل میزبان خود را از بین می برد،خود نیز با بی غذایی مواجه شده واز بین می رود.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 9 تير 1392برچسب:مهار زیستی,کنترل بیولوژیک , بیوکنترل,, ] [ 10:45 ] [ یاس ]

 

آویشن گیاهی با شاخ و برگ معطر،چوبی و چندساله،دارای ساقه های متعدد و کوتاه،ریشه منشعب و مستقیم است.برگ های آویشن به رنگ خاکستری و در اندازه بسیار کوچک،گل ها کوچک و به رنگ سفید مایل به بنفش دارای 5 کاسبرگ که به یک لوله دو قسمتی منتهی می شود.بذر آویشن کروی شکل،ریز و سیاه رنگ است.

         

 


ادامه مطلب

هر نام علمی حشره،مانند دیگر جانوران،شامل نام جنس،نام گونه،نام مولف،توصیف کننده و سرانجام تاریخ توصیف است که اغلب به ترتیب پشت سر هم نوشته می شوند.نام جنس با حرف بزرگ و نام گونه با حرف کوچک آغاز می شود.در بیشتر موارد گونه دارای نام های متعددی است،در این صورت کهن ترین آن ها ارزشمندتر خواهد بود.

 

هنگامی که گونه،از نظر رده بندی،در یک جنس دیگر غیر از جنس نخستین خود قرار می گیرد،نخستین نام،در درون پرانتز قرار خواهد گرفت مانند:

Anthrenus (Nathrenus) verbasci L. 1758

نام گونه هایی که بعدها به وسیله مولف های مختلف به یک گونه حشره اختصاص یافته،همنام آن به شمار می آیند،"لمبه گندم"با توجه به کهن ترین مولف آن ها چنین است:

Trogoderma granarium Everts 1898

T.quinguefasciata Leesberg 1906

T.khapra Arrow 1917 1

T.afrum Pricsner 1951

نام مولف به صورت کامل یا کوتاه شده نوشته می شود مانند Linnee که کوتاه شده آن L است،در حالت اخیر جلوی نام کوتاه شده یک نقطه گذاشته می شود مانند:

Sitophilus granarius L.1758

S. pulicarius Panz. 1798 2

S.unicolor Marsh. 1802

S. remotepunctatus Gyll. 1838

منبع:باقری زنور،ابراهیم،آفات و عوامل زیان آور انباری و مدیریت کنترل آنها بیواکولوژیحشرات،کنه ها و میکرو ارگانیسم ها،،انتشارات دانشگاه تهران1386

[ یک شنبه 9 تير 1392برچسب:چگونگی نام گذاری علمی حشرات, ] [ 10:11 ] [ یاس ]


اضطراب، دست از سر ما بر نمي‌دارد و هر روز ساعت‌هاي زيادي را با تشويش سپري مي‌كنيمبه‌طور معمول براي فرار از اين استرس به دارو پناه مي‌آوريم، اما بهتر است براي رسيدن به آرامش از خوراكي‌هاي طبيعي و بدون عوارض استفاده كنيم.


بابونه


دمنوش بابونه مي‌تواند موجب آرام شدن شما شود. مواد تشكيل دهنده بابونه به شكل دقيق همان اثري را روي مغز مي‌گذارد كه داروهاي آرام‌بخش مانند واليوم انجام مي‌دهد.

چاي سبز



اسيدآمينه موجود در چاي سبز به نام اِل- تيانين آرامش بخش است. محققان ثابت كرده‌اند اِل- تيانين موجب كنترل تپش قلب، فشار خون و در نتيجه كاهش اضطراب مي‌شود. چاي سبز زياد بنوشيد.

سنبل‌الطيب


سنبل‌الطيب (والرين) گياهي خواب‌آور است و خاصيت آرام بخش و مسكن دارد. اين گياه بوي بدي دارد و مصرف آن به شكل كپسول يا همراه با چاي، رازك، بابونه و بادرنجبويه توصيه مي‌شود. ترجيح اين است كه آن را بعدازظهر مصرف كنيد.

بادرنجبويه



اين گياه دارويي هم در كاهش استرس و داشتن خواب راحت موثر است. افرادي كه حدود 600 ميلي گرم بادرنجبويه در روز مصرف مي‌كنند، آرامتر از كساني هستند كه قرص‌هاي آرام بخش استفاده مي‌كنند. با اين‌كه اين گياه خاصيت آرامش بخش دارد، اما تحقيقات نشان داده است؛ مصرف بيش از حد آن هم موجب افزايش اضطراب مي‌شود پس آن را به ميزان كم مصرف كنيد. اين گياه را مي‌توانيد از عطاري‌ها به شكل دمنوش، كپسول يا قرص تهيه كنيد.


  اسطوخدوس



اسطوخدوس از نظر رواني موجب آرامش مي‌شود. يك تحقيق يوناني ثابت كرده است بيماراني كه در مطب در انتظار نوبت هستند با استشمام رايحه اسطوخدوس راحت‌تر اين زمان را تحمل مي‌كنند. قرص‌هاي اسطوخدوس موجب كاهش نشانه‌هاي اضطراب مي‌شود و بسيار موثرتر از لورازپام و ديگر واليوم‌ها عمل مي‌كند.


گل ساعتي




گل ساعتي نوعي مسكن به شمار مي‌رود و بيشتر براي درمان بي‌خوابي تجويز مي‌شود. اين گياه مانند ساير مسكن‌ها موجب خواب آلودگي و گيجي مي‌شود، بنابراين آن را فقط هنگام خواب مصرف كنيد. هرگز گل ساعتي را بيشتر از يك بار در ماه مصرف نكنيد.
 

 

بومادران (Asteraceae)

  بومادران در طب گیاهی استفاده های زیادی دارد که به مهمترین آن ها اشاره می شود: برای رفع ترشی معده، تقویت معده و گاستریت های مزمن مصرف آن بسیار سودمند بوده ،برای درمان اسهال نیز مفید است. مصرف آن قاعده آور بوده و برای تنظیم عادت ماهانه نیز تجویز می شود.مصرف خوراکی و استعمال آن برای شقاق پستان اثرات خوبی نشان می دهد.برای کاهش فشار خون ،کاهش قند خون ، انعقاد خون در محل زخم های و قطع خون روی از بینی گیاهی بسیار سود مند است. بومادران تب بر است و برای درمان سرماخوردگی نیز از آن استفاده می شود.در بیماری های صرع ، هیستری و بی خوابی مصرف آن توصیه شده است.


منبع:دکتر فهیمی

 

موارد استفاده:

 

 


گیاهی است با ساقه برافراشته که ارتفاع آن به 60سانتی متر می رسد.گلها در انتهای ساقه به صورت مجتمع و به رنگ سفید مایل به صورتی ظاهر می شوند.

 

 

نام علمی:Achillea millefolium.L  

 

[ جمعه 7 تير 1392برچسب:بومادران (Asteraceae),Achillea millefolium,L , ] [ 16:51 ] [ یاس ]

 
در زندگی ماشینی امروز نقش گل و گیاهدر منازل و محل کار مشخصتر از همیشه است. در این زمینه تحقیقات گسترده ای صورتگرفته و نتایج نشان داده شده حاکیست که وجود گل و گیاه در محیط خانه و محل کار باعثکاهش بیماری های پوستی و تنفسی و سردردهای عصبی می شود و راندمان کاری کارمندان راافزایش می دهد.حتی وجودگلها و گیاهان آپارتمانی در کلاسهای درس مدارس باعث دقت و توجه بیشتر دانش آموزانبه درس و بالا بردن روحیه ی آنان گردیده و دانش آموزان با علاقه ی بیشتر در کلاسحاضر می شوند.همچنینتحقیقات نشان داده که در بیمارستانها نگهداری گل و گیاه درون اتاق بیماران تاثیربسزایی در بهبودی بیماران داشته و مصرف داروهای آرام بخش را نیز کاهش می دهد.

ادامه مطلب
[ جمعه 7 تير 1392برچسب:گل درمانی, ] [ 16:46 ] [ یاس ]


 


خرفه گياهي يک ساله با برگ هاي ضخيم و آبدار به رنگ سبز و ساقه هايي قرمزرنگ است و گل هاي کوچک و سفيدرنگي توليد مي کند که به تخم هاي ريز و سياهي تبديل مي شود.
اين گياه علفي به محيطي با نور زياد و دماي ۲۵درجه سانتي گراد نياز دارد. خاک مناسب براي رشد و پرورش آن مخلوطي از خاک باغچه، رس و مقداري ماسه است. بذر خرفه را بايد در فاصله ماه هاي ارديبهشت تا تير در باغچه يا گلدان بکاريد و چون اين گياه به آب فراوان نياز دارد، بايد به صورت مرتب و منظم آبياري شود. از نظر طب سنتي طبيعت خرفه سرد است. حضرت امام جعفرصادق(ع) فرموده اند: گياهي بر زمين خوب تر و نافع تر از خرفه نروييده است و اين سبزي مادرم زهرا(س) است
.
خرفه به دليل طبيعت سرد براي تسکين عطش بسيار مفيد است. به ويژه در فصل گرم تابستان برای رفع عطش توصیه می شود.

[ جمعه 7 تير 1392برچسب:رفع تشنگی,عطش,خرفه, ] [ 16:42 ] [ یاس ]

در 13 هزار هکتار سطح زیر کشت خراسان جنوبی 14 هزار تن زرشک برداشت می‌شود و 45 هزار خانوار در سطح استان از تولید و کشت این محصول امرارمعاش می‌کنند.

 


ادامه مطلب
[ جمعه 7 تير 1392برچسب:برداشت زرشک, ] [ 16:19 ] [ یاس ]


اولین همایش ملی گیاهان دارویی و کشاورزی پایدار در مهرماه 1392 در همدان برگزار می گردد. علاقه مندان می توانند از هم اکنون تا 21شهریور ماه مقالات خود را از طریق سایت به دبیرخانه ارسال نمایند.                                                                

 


ادامه مطلب
[ جمعه 7 تير 1392برچسب:همایش گیاهان دارویی, ] [ 15:58 ] [ یاس ]

 

اولین همایش ملی و تخصصی پژوهش های محیط زیست ایران

 
    با یاری خدا اولین همایش ملی و تخصصی پژوهش های محیط زیست ایران در آبان 1392 در همدان برگزاری می گردد ... 

                                                                     

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب
[ جمعه 7 تير 1392برچسب:همایش, ] [ 11:38 ] [ یاس ]

 

انسان‌ها هزاران سال است که از برخی خواص گیاهان دارویی آگاهند و از آن‌ها برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌برند. در این گالری تصویری نگاهی داریم به دنیای عجیب گیاهان دارویی که ۱۵ هزار نوع آن در خطر انقراض قرار دارند.

 

 

dlsd.gif

 

طب سنتی و مدرن

 

انسان‌ها هزاران سال است که از برخی خواص گیاهان دارویی آگاهند و از آن‌ها برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند. محققان سال‌هاست تلاش می‌کنند از خواص گیاهان دارویی در طب مدرن نیز استفاده کنند. در سال‌های گذشته متاسفانه براثر نابودی محیط زیست تقریبا ۱۵ هزار گونه گیاهان دارویی با خطر انقراض روبرو شده‌اند. تلاش‌هایی از سوی سازمان‌های حفاظت از محیط زیست برای نگهداری از این گنجینه طبیعی صورت گرفته است.

 

dfdggh.gif

 

  

 

 


ادامه مطلب

 


رژیم برای لاغری, آووکادو, فلفل قرمز

آبلیمو، شکر یا آب زرشک؟
اگر گرمازده شدیم چه بخوریم؟
گرمازدگی كه از بیماری های شایع فصل تابستان است، با افزایش درجه حرارت هوا و تعریق زیاد بروز می‌كند و به دلیل تابش مستقیم آفتاب با سرخی پوست، افزایش ضربان قلب و حتی غش همراه است. گمان نکنید شما قرار نیست گرفتار این مشکل شوید، چراکه گرمازدگی نه‌تنها در افراد عادی بلكه در ورزشكاران هم بسیار دیده می‌شود. اما هر دردی درمانی هم دارد و شما می‌توانید با چكاندن چند قطره آبلیمو در آب آشامیدنی و مقدار كمی نمك از شر این مشکل آزار دهنده راحت شوید. اما یادتان نرود خودداری از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم خورشید و استفاده از مایعات هم از اصولی هستند که باید در خاطر شما بمانند.

 

[ چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:گرمازدگی,آبلیمو,شکر,آب زرشک, ] [ 18:11 ] [ یاس ]

ژئومورفولوژی ساختمانی :
ژئومورفولوژی ساختمانی از ماهیت سنگها و طرز قرار گرفتن آنها و پدیده‌هایی که از عمل تکتونیک (مانند خمیده گیهای طبقات ، شکستگیها ، چین‌ها و...) حاصل می‌شود ، بحث می‌کند که می‌توان گفت قسمت عمده شکل گیریهای پوسته زمین به وسیله این علم شناخته می‌شوند.



ادامه مطلب
[ یک شنبه 2 تير 1392برچسب:انواع ژئومورفولوژی, ] [ 19:0 ] [ یاس ]

 ژئومورفولوژی علم شناسایی اشکال ناهمواریهای زمین است ، این واژه از زبان یونانی گرفته شده و از سه جز Geo به معنی زمین ، Morphe به معنی شکل و Logos به معنی شناسایی ترکیب یافته است.

ژئومورفولوژی


ادامه مطلب
[ یک شنبه 2 تير 1392برچسب:ژئومورفولوژی, ] [ 18:52 ] [ یاس ]

اغلب ، علفهای هرز با گیاه زراعی همزمانی رسیدن دارند در نتیجه موقع برداشت محصول بذرشان مخلوط می‌شود و باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی می‌شود. آشنا شدن با وسعت خساراتی که از نظر کمی ‌و کیفی علفهای هرز بر محصولات وارد می‌کنند ما را در برنامه ریزی صحیح مبارزه با علفهای هرز مصمم‌تر خواهدکرد. تفاوتی که بین خسارت علفهای هرز با آفات و امراض گیاهی وجود دارد عدم وجود آسیبهای ظاهری به صورت علائم بر روی گیاه مثل آفات و امراضمی‌باشد.

.


ادامه مطلب
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.من افسانه زحمتکش دانشجوی کارشناسی مدیریت و آبادانی روستاها هستم.ممنون که از وبلاگ من دیدن کردید. نظر یادتون نره
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 83
بازدید کل : 313453
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1