مزرعه سبز مجله کشاورزی باغبانی،حشره شناسی،گیاهان دارویی،هوا و اقلیم شناسی و کلیه مطالب مربوط به رشته کشاورزی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اولین وبلاگ تخصصی کشاورزی و آدرس greenfarm.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





گیاهی است چند ساله،علفی به ارتفاع 40-70 سانتی متر،برگ ها سبز رنگ و پهن،پیاز توپر متشکل از تعداد 10-15 سیرچه کوچک(bulbletیاcloves)است که در پوسته ای غشایی قرار دارند.در حالت خشک،جدا کردن این غشا موجب جدایی سیرچه ها از یکدیگر می شود.

سیر


ادامه مطلب

سیاه دانه،گیاهی یکساله با ساقه های ایستاده به ارتفاع 60تا70سانتی متر است.برگ ها دارای بریدگی های نخی،برگچه های ریز،گل ها زیبا به رنگ سفید خاکستری تا آبی با پرچم های متعدد،کاسبرگ هایی به رنگ گلبرگ،میوه به صورت کپسول(غلاف دندانه دار)که درون آن تعداد زیادی دانه سیاه و معطر قرار دارد.

سیاه دانه


ادامه مطلب

گیاهان دارویی یا داروهای خام گیاهی به اشکال مختلف به صورت فرآورده هایی مانند دم کرده،جوشانده،تنتور،شربت ها،ضمادها و سایر فرآورده های دارویی قابل استفاده هستند.وسایل مورد نیاز برای ساخت فراورده های گیاهی دارویی شامل:چاقو،قاشق اسپاتول(کفگیر مانند)ماهی تابه،قوری استیل،لعابی یا شیشه ای،الک های نایلونی و پلاستیکی،دستگاه فشار یا عصاره گیر مواد گیاهی،ترازوی دقیق الکترونیکی،آون(خشک کن) و ظرف های شیشه ای یا پلاستیکی تیره رنگ با دهانه تنگ و گشاد به ابعاد کوچک و بزرگ و غیره هستند.از ظرف های آلومینیمی که بالقوه سمی اند و به راحتی جذب گیاه می شوند به هیچ وجه نباید استفاده کرد.


ادامه مطلب
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.من افسانه زحمتکش دانشجوی کارشناسی مدیریت و آبادانی روستاها هستم.ممنون که از وبلاگ من دیدن کردید. نظر یادتون نره
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 82
بازدید کل : 313452
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1