مزرعه سبز مجله کشاورزی باغبانی،حشره شناسی،گیاهان دارویی،هوا و اقلیم شناسی و کلیه مطالب مربوط به رشته کشاورزی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اولین وبلاگ تخصصی کشاورزی و آدرس greenfarm.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





"خزه گرافیتی سازگار با محیط زیست است و  بعضی ها آن را  سبزه گرافیتی مینامنند .جایگزین مناسبی بجای رنگ ها مختلف که دارای خاصیت شیمیایی و سمی که برای محیط زیست مزر است میباشد.خزه گرافیتی کاملا با محیط زیست سازگار میباشند . و میتوان با یک قلمو یا اسپره آن را بر روی سطوح مختلف پاشید و یا رنگ آمیزی کرد .و میتواند به خودی خود رشد کند . که در نهایت ما یک سطح سبز رنگ و خزه ای زیبا خواهیم داشت که زنده است و رشد میکنند . که میتواند ایده خلاقانه جالبی برای هنرمندان باشد .

 

نقاشی با خزه


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 23:7 ] [ یاس ]

امروزه با استفاده گسترده از مواد شیمیایی در باغات و مزارع که منجر به ریشه کن شدن نسل موجودات و عوامل بیماری زا میشود بیم این است که حشرات ومیکرو ارگانیسمهای مفید نیز برای همیشه از بین بروند. این در حالی است که واژه مفید و غیر مفید را ما انسانها بر حسب نیاز های مصرفی خود ابداع کرده ایم .اعتقاد بسیاری از دانشمندان این است که تنوع زیستی بیشتر بین موجودات برابر است با سلامتی بیشتر محیط زیست. یقینا یک فضای سبز با تنوع بیشتر بقای بیشتری خواهد داشت. بنابراین سعی آنها در جلوگیری از ریشه کن شدن بعضی از حشرات و پاتوژنهایی است که در یک سیستم باعث خسارت به گیاهان می شوند.
 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:گیاه پزشکی,مبارزه بیولوژیک, ] [ 22:56 ] [ یاس ]

 

مقدمه

هر یک از گیاهان برای داشتن رشد مطلوب نیاز به شرایط خاصی از نظر شدت نور ، دمای روزانه ، دمای شبانه ، میزان رطوبت نسبی هوا و رطوبت خاک دارند . برای تولید و پرورش تجاری گیاهان با کیفیت بالا و در تمام طول سال باید شرایط محیطی مطلوب به همراه کنترل عوامل خسارت زا نظیر باد ، طوفان های ویرانگر ، سرما و یخبندان و ..... از طریق ساختمانی بنام گلخانه هستیم که به عنوان محیط کنترل شده مطرح می گردد و با توجه به نیاز روزافزون بازار ، چه از نظر تولید گل و گیاهان زینتی و چه از نظر سبزیجات و صیفی جات خارج از فصل این روش تولید امروزه به یکی از سود آورترین بخشهای کشاورزی تبدیل شده است که البته سرمایه گذاری اولیه فراوانی را نیز طلب می کند . با توجه به سرمایه گذاری زیادی که در این زمینه صورت می گیرد فقدان مدیریت صحیح در احداث گلخانه ، انتخاب مکان ، نوع گلخانه و پوشش آن باعث عدم بهره وری مناسب از سرمایه و امکانات خواهد شد .
گلخانه یاGreen house به فضای محدودی اطلاق می­شود که قابلیت کنترل شرایط محیطی مناسب را برای رشد گیاهان از نواحی مختلف در طی فصول مختلف یک سال داشته باشد. طبق این تعریف از جمله عملکرد گلخانه، فراهم کردن شرایط محیطی لازم و مورد نیاز محصولی معین است.گل­خانه­ها بر حسب اینکه چه نوع مصالح ساختمانی در آن‌ها بکار برده شده است به نوع ثابت و متحرک تقسیم‌بندی می شوند.گلخانه­های ثابت، به گل­خانه­هایی گفته می‌شود که مصالح ساختمانی بکار رفته در آن‌ها از جنس پایدار و با دوام باشد. پس باید سالیان سال از آن‌ها استفاده کرد.
 

 

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:باغبانی,گلخانه,تجیهزات,ادوات گلخانه,احداث گلخانه, ] [ 22:49 ] [ یاس ]

مقدمه
يكي از زراعت هاي معمول در كشور ، كشت پنبه است.  محصول پنبه به خاطر داشتن ارزش اقتصادي و تجاري، در جهان به طلاي سفيد معروف مي باشد. اين گياه در مناطق «گرم و خشك» و «نيمه خشك» كشت مي شود.
پنبه در تأمين پوشاك، روغن، خوراك دام، صنايع و نساجي نقش مهمي ايفا مي كند.
يكي از مهم ترين عوامل توليد اقتصادي محصول پنبه در مناطق مختلف، كشت مكانيزه است. براي توليد محصول كافي و مرغوب باید شرايط رشد و نمو گياه را به خوبي فراهم کنیم.
 به طور كلي، پنبه در اكثر زمين ها به خوبي رشد مي کند.
خاک هاي «رسي و شني» و «شني رسي» و به خصوص زمين هاي «هوموسي» براي زراعت پنبه مناسب ترند.


ادامه مقاله در ادامه مطلب


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:پنبه,کاشت و برداشت پنبه,آفات پنبه,برداشت پنبه, ] [ 22:25 ] [ یاس ]

 
از اندام گياه كامل ، حبه ، برگ و گل در مبارزه با آفات و بيماريها به عنوان دفع كننده ، حشره كش ، نماتد كش ، قارچكش و آنتي بيوتيك استفاده مي كنند.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:سیر,مبارزه با آفات و بیماری ها, ] [ 22:7 ] [ یاس ]

متداول ترين علايم بيماريهاي باكتريايي لكه برگي ها ، سوختگي ها و پژمردگي ها مي باشند.
باكتري ها موجودات تك سلولي و ميكروسكوپي هستند كه با دو نيم شدن تكثير پيدا مي كنند. اين فرايند ممكن است هر 20 دقيقه يك بار اتفاق بيفتد. در برخي گونه تكثير سريع تر صورت مي گيرد ، از يك باكتري مي تواند در مدت 24 ساعت بيش از 47 ميليون باكتري بوجود آيد. تقريبا" 170 گونه باكتري قادر به ايجاد بيماري در گياهان زراعي هستند .

برای دیدن متن کاملا مقاله روی ادامه مطلب کلیک کنید.ممنون


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:بیماری های باکتریایی,لکه برگی,باکتری,نباتات, ] [ 22:2 ] [ یاس ]

نگرانی از آلودگی محیط زیست به سموم شیمایی و خطرات استفاده از آنها برای انسان و حیوانات , تولید کننده گان محصولات کشاورزی را به سمت یافتن روش های بی خطر برای مصرف کننده گان محصولات کشاورزی و حفظ گیاهان در برابر آفات و بیماری های گیاهی سوق داده است . یکی از این نوع روش ها , استفاده از محلول شیر در کنترل بیماری های گیاهی می باشد.



ادامه مطلب
[ پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:کنترل بیماری,ارگانیک,گیاهان زراعی, ] [ 21:54 ] [ یاس ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.من افسانه زحمتکش دانشجوی کارشناسی مدیریت و آبادانی روستاها هستم.ممنون که از وبلاگ من دیدن کردید. نظر یادتون نره
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 80
بازدید کل : 313450
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1